Friday, June 29, 2007

Jani...celebrating Midsummer Fest

Ceva timp de cand nu am mai scris aici. Ma pregateam sa-mi mai scriu impresiile despre Letonia dar ori nu am avut timp, ori nu ma simteam in starea necesara.

Weekendul trecut am sarbatorit Jani. Adica Solstitiul de vara, cea mai lunga zi a anului si cea mai scurta noapte a anului.

Am fost plecati cu mic cu mare in Dobele, un orasel la 70 de km de Riga. Micut si dragut, cu case de vacanta si din cand in cand Americam houses.

Activitatea centrala a noptii: mai intai, se merge pe camp, se strang flori si fiecare isi impleteste o coronita cu flori pe care o va purta toata noaptea si o va arde abia anul urmator, cu ocazia aceleiasi sarbatori. Apoi, nimeni nu doarme, toata lumea canta cantece traditionale, bea bere si mananca branza. La final, toata lumea sare peste foc :) (o sa atasez poze in curand cu mine sarind peste foc la 5 dimineata).

Dupa un somn bun si multa odihna in timpul zilei de duminica, asa cum ii sta bine oricarui om sa doarma duminica, ne-am tezit invitati la Rita acasa, unde parintii ei ne serveau cu inghetata si ceai.

Ce mi-a placut cel mai mult in aceasta sarbatoare e faptul ca tinerii o sarbatoresc in mod traditional, apreciaza traditiile si le respecta. Au un mare respect pentru aceasta sarbatoare, ea fiind cea mai importanta de altfel pentru ei. Riga era pustiita, toata lumea iese din oras si pleaca la tara pentru a sta la foc toata noaptea si a canta cu prietenii si apropiatii.

Ce mai, m-am simtit ca la munte intr-o drumetie. Mi-a placut mult.

No comments: