Sunday, August 12, 2007

Weekend la Sigulda!!!

Salutare!
Uite ca venii vara si in Letonia. E cald de numa si in Riga si peste tot unde mergi e numai soare (minune, eu eram obisnuita ca vreo 5 luni pe an sa fie asa).
Weekend liber...deci iesire din Riga pt ca oricum nu aveam ce face aici, echipa mea e plecata in Lituania la o conferinta.
Asa ca mi-am invims febra din ultimele zile si m-am urcat pe tren (in ultimele 20 de minute) spre Sigulda. Loc foarte vestit...castele ...Rezervatia Nationala ...si multa lume caci festivalul organizat exact in acest weekend sarbatoreste 800 de ani de existenta a oraselului.
Mai multe la linkul:http://www.sigulda.lv/public/eng/

Well, surpriza a fost mare cand am vazut 4 dintre voluntari intalniti saptamana trecuta asteptandu-ma in gara (erau acolo Ralex, Caroline, Sofia si Adrien - acum poreclit Frenchie).
M-am bucurat sa-i vad si imediat am inceput plimbarea pe la minunate standuri si tot felul de jocuri pt copii sau adulti...mai mult pt copii:). Am incercat si catararea pe niste franghii si printre niste copaci (logic ca jocul era pt copii, dar noi trebuia sa incercam), ne-am facut poze cu personaje din istorie si am urmarit parada medievala (foarte foarte misto, de la regine la vrajitoare sau copii care se joaca baba oarba)...apoi am vizitat castelul, ne am odihnt la umbra si am povestit vrute si nevrute.
Seara ne-am intors in Ligatne, oraselul unde locuiesc Caroline si Patrick. La ei am fost gazduiti si am tinut petrecerea. Petrecere care a inceput cu o baie in lac (minunat, un lac inconjurat numai de padure si soarele apunea incet) si a continuat cu clatite arse de Ralex si de mine apoi; bineinteles, ca si la orice petrecere, trebuia sa inceapa conversatia. Si cum sa faci asta decat prin ceva sticle de bere...tipic...am decis insa sa-i invat sa joace I have never ever :) iar am descoperit lucruri interesante...
Duminica insa ne-a trezit pe toti cu dorinta de a ne odhni si de a ne intoarce la realitate..ne-am intors in Riga...si ne-am luat la revedere cu promisiunea ca ne vom revedea curand, poate pe 8 Septembrie in Jelgava, la Manuel.

Insa mi-e ce mi-a adus acest weekend, pe langa putina relaxare si chaturi cu niste prieteni, au fost niste concluzii pe care vroiam sa le impartasesc cu voi, care cateodata mai dati un ochi pe blogul meu.
Am realizat cate diferente exista de fapt intre noi si Europa de Vest. Noii mei prieteni sunt cam toti de prin Vest, Germania, Franta, Olanda, Suedia...mai exact spus, de prin tari mai dezvoltate si mai inaintate decat Romania...si decat Letonia. Mi-am dat seama ca experienta copilariei mele a fost diferita de a lor...ca eu si romanii nu am experimentat inca niste lucruri care pt ei sunt de ordinea zilei. Romania nu se bucura (inca!) de un mediu multicultural, noi nu avem imigranti cat casa si nu suntem obisnuiti cu homosexualitate sau droguri. Poate bucurestenii o sa ma contrazica, nu stiu, nu am locuit in Bucuresti...dar in Oradea sau Timisoara eu nu am simtit o atat de mare obisnuinta cu trenduri sau probleme de genul asta. Pur si simplu, e o alta lume! Ca sa nu mai vorbesc de dependenta de Cola sau Chips uri(care incepe sa se simta deja si in Romania insa). Lumea moderna a uitat sa manance sanatos..
All in all, m-am simtit de multe ori cu ei ca si un copil naiv care nu prea a vazut parade gay sau nu stie expresii ale homosexualilor...sau care nu merge pe tramvai impreuna cu 5 grupuri de alte nationalitati stabilite in tara ta!
Cam atat ...what's next? Well, IC....de cand asteptam momentul asta...va tin la curent!
Enjoy!

No comments: