Tuesday, August 7, 2007

Voluntarii rocks!!!

Long time no write...
Well, am avut o super experienta saptamana trecuta.
Am fost intr-un "midweek" cu alti 9 voluntari din Latvia. Adica, ne-am strans toti voluntarii EVS (European Voluntary Service) care am sosit in ultimele 2 luni in Letonia.
Totul organizat de catre Agentia Nationala din Riga, cea care coordoneaza programele de tineret ale UE in Letonia.
A fost..hi....cuvantul...caut...da, amazing!
De miercuri pana sambata, 10 nebuni din colturile Europei (Franta, Germania, Suedia, Olanda, Polonia si Romania:) am trait intr-o casa de vacanta in the middle of nowhere. Ne-au ghidat Kristine si Baiba din partea Agentiei.
Am fost un grup nebun si galagios, chinuindu-se sa invete sa spuna Ludzu (care inseamna cu placere). Ludzu si Hey Jude au devenit motto ul celor 4 zile petrecute impreuna.
Dar am avut parte si de lucruri traditionale, precum sauna (pirts), lectii de letona (dupa cum vedeti, incep sa folosesc din ce in ce mai mult cuvinte in letona; se si merita deoarece sunt aproximativ 2 milioane de oameni care mai vorbesc aceasta limba, jumate din ei fiind rusi de origine de altfel), quiz-uri despre Letonia si lectii de dans traditional. Am invatat chiar si un cantec folk.
Insa zilele astea au vrut sa ne ofere si multe challenge-uri. Am avut o zi intreaga de mers cu bicicleta si teambuilding in natura. A fost mai greu decat ma asteptam, dar am rezistat unei calatorii de 50 de km! A fost extenuant, dar la sfarsit ne-am bucurat de o baie in lacul din fata casutei noastre de vacanta.
All in all, grupul de voluntari a fost teribil de misto. Ne-am inteles foarte bine pentru ca impartasim aceleasi intrebari si probleme, suntem toti plecati de acasa cu rucsacii in spate si cu dorinta de a descoperi lumea. Am aflat mai multe despre Europa de Vest intalnind europenii de acolo, am cunoscut French si Dutch guys care mi-au confirmat parerea despre natiile lor, incat acum mi-e dor de ei:).
Totul a fost absolut nebun si de abia astept urmatoarea aventura.
Weekendul viitor merg la Sigulda, e aniversarea a 800 de ani de la existenta parcului national din aceasta regiune. Ma voi intalni din nou cu grupul drag de EVS volunteers si sper sa am parte de o relaxare pe cinste (sa-mi mai aerisesc creierii ca in sediul nostru dragut nu sunt ferestre si aerul intra cam greu).
Pana la viitorul post,
Adieu:)

No comments: